reklama

Marika Gombitová sa vracia

Určite nielen mňa potešila správa, že Marika Gombitová po dlhom čase naspievala novú sólovú pieseň a vracia sa tak na našu hudobnú scénu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu

Pieseň s názvom „Tak som chcela všetkých milovať“, si bude možné vypočuť už 1. októbra. Vyjde na novom výberovom albume Vyznanie. Podrobnosti si môžete prečítať v súvisiacom článku. Patrím ku generácii, ktorá vyrastala na pesničkách od Elánu, Mira Žbirku, Mariky Gombitovej. Osemdesiate roky neponúkali pestrú mozaiku hudobných autorov, lebo prebiehala komunistická cenzúra a do televízie sa nedostal hocikto. Napriek všetkým prekážkam texty piesní, ktoré spievala Marika Gombitová, dosahovali patričnú úroveň a hĺbku, ktorú jej môžu závidieť aj mnohí súčasní speváci. Vďaka jej silnému životnému príbehu, veľkému hudobnému nadaniu, si mohla dovoliť zaspievať aj to, čo by iným neprešlo. Jej skladba Koloseum, kde spieva o zradách, úkladoch, pýche a následnom páde Ríma, bola prorockou vo vzťahu k pádu komunistického režimu u nás. Rád počúvam Marikine skladby, aj jej duety s Mirom Žbirkom a preto som bol, podobne ako mnoho ďalších jej fanúšikov, sklamaný, že prestala verejne vystupovať a stiahla sa do súkromia. Samozrejme, že má na tento krok právo a určite aj vážne dôvody. O to som však radšej, že sa predsa len úplne nevzdáva umeleckej činnosti a aspoň raz za čas prichádza s novou tvorbou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odborná a aj laická verejnosť sa zhoduje na tom, že Marika Gombitová je najlepšou novodobou speváčkou populárnych piesní na Slovensku, čo sa aj prejavuje v rôznych anketách, slávikoch, hudobných reláciách. Naposledy v Hite storočia na STV, keď sa jej Vyznanie stalo víťaznou piesňou tejto relácie. Osobne by som želal Marike, aby pokračovala v kariére a naspievala pieseň, ktorá by sa stala aj hitom tohto storočia na Slovensku. Na záver pridávam pod článkom link na videoklip pre tých, ktorí si Mariku nepamätajú zo živých vystúpení.

Martin Šabo

Martin Šabo

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Svet a ľudia okolo mňa mi nie sú ľahostajní. Som katolícky kňaz, chcem slobodne uvažovať a písať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéHistóriaZamysleniaPodolínecCirkev a štátSpoločnosťOsobnosti viery

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu