reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Šabo

Martin Šabo

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Svet a ľudia okolo mňa mi nie sú ľahostajní. Som katolícky kňaz, chcem slobodne uvažovať a písať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéHistóriaZamysleniaPodolínecCirkev a štátSpoločnosťOsobnosti viery

reklama

Súkromné

Vďaka vám, priatelia

Martin Šabo

Vďaka vám, priatelia

Sú chvíle v živote človeka, keď si uvedomíme za čo všetko ďakujeme ľuďom, ktorí sú blízko nás. Je to možno práve v čase nejakého otrasu, alebo významnej chvíle v živote. Práve hraničné situácie sú však tými, kedy dochádza k momentom pravdy, kedy môžeme zistiť kto je kto, kto to s nami myslí dobre a kto nás klame, alebo využíva.

  • 15. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 646x
  • 3
Siahnuť si na dno

Martin Šabo

Siahnuť si na dno

Blog ako taký je vnímaný predovšetkým ako médium, kde človek prichádza so svojim osobným prežívaním, s tým čo ho najviac bolí, teší, zaujíma a pod. V skratke možno povedať, že ide o emócie. Ja som ho doteraz takýmto spôsobom nechápal a chcel som skôr prezentovať buď odborný, alebo profesný názor, zaujatie. Teraz by som chcel načrieť do osobnej sféry, do toho čo ma presahuje. Som kňaz a už vyše roka pracujem okrem iného v nemocniciach na kramároch, kde prichádzam do kontaktu s krajnou ľudskou bolesťou, ktorá ma nenecháva ľahostajného.

  • 9. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 546x
  • 17
Marika Gombitová sa vracia

Martin Šabo

Marika Gombitová sa vracia

Určite nielen mňa potešila správa, že Marika Gombitová po dlhom čase naspievala novú sólovú pieseň a vracia sa tak na našu hudobnú scénu.

  • 22. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 961x
  • 14
Hankina budúcnosť - písané z Birminghamu

Martin Šabo

Hankina budúcnosť - písané z Birminghamu

Je čas dovoleniek a aj ja som sa vybral na tú moju. Ešte v januári som prijal pozvanie od svojej sestry s manželom, ktorí pred dvoma rokmi vyrazili zarábať do Birminghamu, v strednom Anglicku. Nedávno sa im narodila dcérka Hanička, moja prvá neterka. Bývať s touto rodinou pod jednou strechou v dvojizbovom byte je pre mňa, rehoľníka a kňaza, výnimočná skúsenosť. Môžem úplne zblízka pozorovať problémy, starosti a radosti mladej rodiny, ktorá zápasí o svoje šťastie a počas času, ktorý tu strávim, sa aj zapojiť do bežných povinností. Je to pre mňa psychický relax, keď sa snažím zaujať dvojmesačnú Haničku, niekedy ju utíšiť a dostať za to krásny úsmev.

  • 10. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 270x
  • 14
Hrob Jána Pavla II, Vatikánske záhrady, ďalšie poklady na webkamere

Martin Šabo

Hrob Jána Pavla II, Vatikánske záhrady, ďalšie poklady na webkamere

Včera bola sprístupnená nová webstránka Vatikánskeho mestského štátu. Pre všetkých, ktorí obľubujú historickú architektúru, krásne parky, knižnice, múzeá, ponúka neprieberné množstvo nádherných záberov, informácií. Novinkou je päť webkamier, ktoré monitorujú najzaujímavejšie miesta Vatikánu. Sú malým oknom do jeho útrob.

  • 19. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 323x
  • 10
reklama
Ako je to s neomylnosťou pápeža?

Martin Šabo

Ako je to s neomylnosťou pápeža?

Pýtajú sa niektorí blogeri v taliansku po tom, ako zistili malú chybu v jeho najnovšej knihe Ježiš Nazaretský. Môžete si o tom prečítať v článku, ktorý zverejnil server aktuality.sk a linku naň uvádzam pod týmto článkom. Benedikt XVI. označil vo svojej knihe profesora univerzity Notre Dame Johna Meiera za člena jezuitského rádu katolíckych kňazov. Meier však nie je jezuita, ale kňaz v newyorskej diecéze. To má podľa niektorých dokazovať, že pápež nie je neomylný. Ako je to teda s jeho neomylnosťou v skutočnosti.

  • 18. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 680x
  • 34
Čo bude s pamäťou národa!?

Martin Šabo

Čo bude s pamäťou národa!?

Pri čítaní dnešných ranných správ som sa dozvedel, že z Ústavu Pamäte Národa bola pre nadbytočnosť, prepustená známa dokumentaristka Kristína Vlachová http://www.sme.sk/c/3153807/Vlachova-odchadza-z-UPN.html. Je to smutná správa, aj keď to automaticky nemusí znamenať, že sa hneď prestanú natáčať filmy o totalitných režimoch, ktoré v minulo storočí zasiahli Slovensko, čiže fašistického a komunistického. Ako uvádzam vo svojich článkoch nižšie obetí týchto režimov, už nezostalo žiť veľa. U komunistického ide predovšetkým o obete z päťdesiatych rokov, aj keď ich bolo dosť, aj po tomto období. Zmapovanie osudov v tomto období, prijateľnou dokumentárnou formou, je veľmi dôležité. Hlavne z dôvodu, aby ich posolstvo zostalo živé aj pre ďalšie generácie.

  • 19. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 466x
  • 20
s. Kristína: Svojich rodičov som nevidela osem rokov!

Martin Šabo

s. Kristína: Svojich rodičov som nevidela osem rokov!

Žena, ktorá prežila ťažký, ale veľmi plodný život. Z vlastnej skúsenosti pozná prenasledovanie a neslobodu. Narodila sa roku 1929 v obci Koláre rodičom maďarskej národnosti. Ako dvadsaťročná vstúpila roku 1949 do kláštora sestier Božského Vykupiteľa. Bola predposlednou sestrou prijatou do rehole krátko predtým, ako vtedajšia vláda, zložená výlučne z predstaviteľov Komunistickej strany, zakázala na niekoľko desiatok rokov prijímať nové členky. Sestra Kristína Cseriová rozpráva o svojom živote.

  • 14. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 671x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu