reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Šabo

Martin Šabo

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Svet a ľudia okolo mňa mi nie sú ľahostajní. Som katolícky kňaz, chcem slobodne uvažovať a písať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéHistóriaZamysleniaPodolínecCirkev a štátSpoločnosťOsobnosti viery

reklama

Osobnosti viery

Muž s veľkým srdcom - Klement Hofbauer

Martin Šabo

Muž s veľkým srdcom - Klement Hofbauer

Mnohí sa možno opýtate a to je kto? V tomto článku vám chcem sprístupniť život obyčajného a pritom veľkého človeka, ktorý nás môže v mnohom obohatiť. Jeho život si 15. marca, v našich kláštoroch na celom svete, každoročne pripomíname. Tento rok je to 187 rokov, odkedy sa skončil jeho náročný a pritom veľmi bohatý život. Klement má titul svätý, ale nie je tým, ktorého možno zaradiť do nejakej schémy.  Bol veľmi ľudský a od prirodzenosti impulzívny. Podľa jeho vlastných slov „často jednal unáhlene a hovoril nevľúdne“. Vedel o svojich slabostiach a neospravedlňoval ich. Rázne, s dávkou sebairónie sa priznal: „Áno, bohužiaľ, je to moja chyba. Ale ďakujem Pánu Bohu. Núti ma to byť pokorným a chráni ma pred pýchou. Keby som túto chybu nemal, mal by som pokušenie bozkávať si vlastnú ruku a mať rešpekt sám pred sebou.“ Za touto  „hrubou škrupinou“ sa však ukrývalo široké srdce. Chudobní a maličkí, zanedbaní a zúfalci našli v ňom nezištného priateľa. O Klementovi nie je možné jednoznačne povedať čím bol. Bol totiž pekárom, pustovníkom, apoštolským vandrákom, rehoľníkom redemptoristom, kňazom, ktorý zbieral mládež z ulice a staral sa o ňu vo vlastných sirotincoch a školách. Veľmi šťastná zmi

  • 15. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 305x
  • 35
reklama
SkryťZatvoriť reklamu